(weer) Een maand suikervrij….

Ik heb toch besloten het weer te doen, een maand suikervrij!. Na mijn eerdere poging was ik niet super enthousiast, ik merkte niet echt verschil. Maar nu ik de laatste tijd sowieso meer oplet op wat ik eet, besluit ik het gewoon nog eens te proberen! De meeste ‘slechte’ dingen die ik nog eet zitten namelijk bomvol suiker, dus hoppakee, weg ermee!

Hoe heb ik het deze keer aangepakt?

Ik heb vantevoren een lijst gemaakt van dingen die ik ging kopen voor als ik bij mijn ouders ben. Daar vind ik het altijd het lastigste omdat ik met hen mee-eet. Dit is toch wel de helft van de week, dus dit ging ik dit keer anders aanpakken!

Ik heb brood, knäckebröd, chocola, vleesvervangers en houmous zonder suiker gekocht, zodat ik dat in ieder geval kan eten.

Daarnaast heb ik deze lijst nog eens goed doorgenomen en opgeslagen, hier staan namelijk allerlei suikervrije producten op die je gewoon kunt kopen bij jouw supermarkt en bij de biologische supermarkt.

Regels

Om het voor mezelf zo duidelijk mogelijk te maken heb ik de volgende regels opgesteld voor deze maand:

  • GEEN geraffineerde suikers
  • Zo weinig mogelijk suikervervangers
  • Ik mag 4 dagen ‘cheaten’, bijvoorbeeld op een feestje
  • Alles wat ik ‘perongeluk’ binnenkrijg is niet erg
  • Als ik bij mijn ouders ben doe ik zo goed mogelijk mijn best, maar ga ik het avondeten niet aanpassen (alleen evt. suikervrije vleesvervangers aanbieden)

Ik ben vrolijk van start gegaan, let’s do this!

Eten jullie ook (geraffineerde) suikervrij? Zou je het eens willen proberen?

Liefs,

Inge

 

 

 

Leave a Reply

