Zonnekracht. Solar dyeing met boerenwormkruid.

Nadat ik in Juli een superfijne workshop volgde bij Sweet and Simple Stuff, ben ik verslaafd aan plantaardig verven. Niet dat ik nou al zoveel geverfd heb, maar bij iedere plant die ik zie gaat er wel een gedachte zoals deze door mijn hoofd: ‘Hmmm, wat voor kleur zou dat worden?’ en op mijn Pinterest verzamel ik de nodige inspiratie.

Hier zijn de links naar mijn Pinterest boards over plantaardig verven en solar dyeing:

Een tijdje later was het dan zover, ik kon niet meer wachten en ik maakte mijn eerste Solar Dyeing pot open. Hier kun je lezen over (en kijken naar) het resultaat.

Daarna was de pot al snel weer gevuld. Dit keer vulde ik de pot met heel veel boerenwormkruid (geen idee hoeveel gram, hihi…) en een streng zelfgesponnen wol. Natuurlijk ging daar een eetlepel aluin bij voor het beitsen, en tada! Wachten maar…..

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de pot heb opengemaakt, maar dat maakt het niet minder leuk om het nu alsnog te laten zien. Geniet van de foto’s en kijk maar of je kunt gokken wat de kleur was toen de wol net uit de pot kwam en wat de kleur is geworden nu hij is uitgespoeld. Ik ben van plan hem een dezer dagen te wassen met wolwasmiddel, ik hoop dat dat niet veel meer doet.

Liefs,
Inge

PS. Solar dyeing in een pindakaaspot was toch niet zo’n goed idee…

DSCN9983

 

Leave a Reply

