Kamperen in het Limburgse heuvelland

Afgelopen week was ik in Epen (Limburg), waar ik mijn tent opzette en een heerlijke week heb gehad met mijn lief.

We verbleven op camping Oosterberg, een fijne camping op het erf van een boerderij. Met nog een paar andere tentjes deelden wij de gezellige tentenwei. Daarnaast zijn er nog een paar grotere weides met veel plek voor campers, caravans en tenten.

Zoals ik al schreef ligt deze camping bij een boerderij, wat in dit geval betekende dat we altijd de stallen in konden en dat er ook een kinderboerderij met knuffeldieren was.
Het was dan ook onze routine om na elk toiletbezoek even een rondje door de stallen te lopen.
Op één van de eerste dagen zagen we een nieuw kalfje met zijn moeder in de stal staan, hij bleek een uur daarvoor te zijn geboren. Ons werd verteld dat er nog twee kalfjes verwacht werden, dus checkten we de stallen nóg wat vaker. Helaas hebben we ze gemist of zijn ze in de wei geboren, we hebben ze gelukkig op onze laatste dag wel nog even van dichtbij kunnen bekijken in de wei.

Natuurlijk hadden we een grote tas vol handwerk(spullen) mee en daar zijn we ook een groot deel van de week mee bezig geweest. Een paar van onze projecten: naaldgebonden armwarmers, naaldgebonden sokken, handgesponnen ‘regenboog toverbal wol’, handgesponnen bruine wol en een Flower of Life stola.

Ook hebben we heerlijk gewandeld in de prachtige omgeving.
Het bleek erg lastig om de aangegeven routes te wandelen. Nu denk je misschien; ‘hoe moeilijk kan het zijn?’… Nou ehm.. We wilden de blauwe route van 10 km wandelen en volgden de blauwe paaltjes, maar kwamen niet langs de dingen die we op de kaart hadden gezien. Uiteindelijk bleken we geen blauwe paaltjes maar bordjes met witte pijltjes gevolgd te moeten hebben.
Een paar dagen later deden we een nieuwe poging, en het ging voor een groot deel goed. Totdat we verdwaalden. Op een gegeven moment kwamen we uit in België en na vier uur lopen met een grote omweg hebben we de camping weer gevonden. Gelukkig hadden we pistachenootjes meegenomen en konden we op een camping onze waterfles bijvullen.
We hadden het boek ‘In het krijtland’ van Heimans meegenomen en hebben de krijtrots die hij beschreef bekeken. We wilden ook graag naar de Heimansgroeve, maar daar zijn we nooit gekomen omdat we verdwaalden…

Bij vakantie hoort in mijn ogen lekker eten en genieten. Benieuwd naar wat we zoal aten? We hebben twee keer een couscous-salade gemaakt, soep met brood, pannenkoeken en patat gegeten. Ook zijn we twee keer uiteten geweest, waarvan één keer met mijn ouders die op bezoek kwamen. De andere keer aten we overheerlijke Flammkuchen bij de Wingbergermolen.
Ik heb me deze week niet aan de suikerchallenge gehouden en ook best wat dingen met suiker gegeten. Ik heb geen verschil gemerkt. Schijnbaar heb ik niet zo’n last van de zogenaamde suikerdips. Wel let ik nu weer op wat ik eet, ik wil de komende tijd gezonder eten en meer bewegen.

Kortom, een superfijne vakantie op een prachtige plek!

Hebben jullie al vakantie? Wat was jouw lievelingsvakantie?

Liefs,
Inge

Leave a Reply

