Bij een verjaardag horen (groene) cadeautjes

Ik was laatst jarig en daarom leek het mij leuk een blog te schrijven over de cadeautjes die ik heb gekregen en over (groene) cadeautjes in het algemeen.

Toegegeven: ik hou heeeeeeeeeeeeeel erg van cadeautjes krijgen. Ook van cadeautjes geven hoor, maar minstens zoveel van het krijgen ervan.
Ik ben zo iemand die altijd wel een paar verlanglijstjes heeft rondslingeren en een maand voor m’n verjaardag begint het bij mij dan ook te kriebelen.
Dit jaar had ik dan ook geen moeite met het maken van een verlanglijstje:

  • Grote tas voor als ik ga studeren
  • Bagels&Beans cadeaubonnen (daar zit ik tegenwoordig bijna elke week… oeps)
  • Prachtige oorbellen die ik al een paar keer bewonderd had
  • Houten afwasborstels (liefst zo natuurlijk mogelijk, dus geen plastic haren)
  • Een spintol
  • Houten afdruiprek
  • Geld (dat is immers altijd handig)

Het fijne aan zo’n lijst is dat ik goed nadenk over of ik nog iets nodig heb (de afwasborstels bijvoorbeeld) en het mensen makkelijker maakt om iets te kiezen wat ze voor je kunnen kopen (denk ik, is dat ook zo?).

Maar wat heb ik nou gekregen?

  • Een grote paarse tas van Kinta, gemaakt van autobanden en gerecycled textiel.
    DSCN9183
  • Cadeaubonnen voor de Bagels&Beans
  • Zelfgemaakte cadeaubon voor de Lush, waar ik twee bruisballen en een paarse eyeliner mee kocht
  • Een mooie grote plant voor op mijn kamer
  • Twee houten afwasborstels
  • Dé oorbellen
  • Een zelfmaakset voor een spintol, zodat ik die met mijn vriend samen kan gaan maken
  • Geld

Allemaal dingen die goed bij me passen en waar ik heel blij mee ben! Daarnaast ga ik het ook allemaal gebruiken/dragen en ervan genieten omdat er geen ‘goedbedoelde onzin-cadeautjes’ bij zitten. Heel lief en leuk, maar uiteindelijk belanden die toch in een hoek in je kamer.

En nu mijn verlanglijst grotendeels leeg is heb ik er nooit zoveel moeite mee nieuwe dingen te bedenken die ik wel zou willen hebben, al ben ik nog lang niet jarig. 😉

Wat vinden jullie het leukste om te krijgen voor je verjaardag? Heb jij ook al een verlanglijst?

Liefs,
Inge

2 thoughts on “Bij een verjaardag horen (groene) cadeautjes

  1. nou ja, als je het toch vraagt: de nieuwe CD van Mumford & Sons, Wilder Mind en het boek: Alleen met de goden van Alex Boogers, en laat ik nou bijna jarig zijn !!!!!!

    Liked by 1 person

  2. goeie verlanglijst!!! Ik hou ook van nuttige cadeau’s 🙂 en dingen die op kunnen of gebruikt! Ik heb echt een grafhekel aan van die dingen waar je niets mee kunt of die je eigenlijk niet wilt maar je toch krijgt omdat mensen vinden “dat het bij je past” O.o Dit jaar kreeg ik van vrienden een tas vol met biologische bakproducten, foute sokken en een cadeaubon voor de vintage kleding winkel waar ik al mijn kleding koop 😀 En van een andere vriendin een mooie set orakel kaarten. Dat zijn nou echt cadeaus waar over nagedacht is en perfect past bij mij! En geeft maar aan hoe lief mijn vriendjes zijn dat ze dit zelf bedacht hebben 🙂

    Liked by 1 person

Leave a comment