Goede voornemens…

Nu ik voor het grootste gedeelte van de tijd bij mijn vriend woon, moet ik ineens veel meer beslissingen maken. Wat gaan we eten? Wat kopen we wel/niet met weinig geld? En zo nog veel meer…

Als ik alles kon kiezen wat ik maar zou willen zou ik alleen maar verse, biologische, Fair trade en verpakkingsvrije producten kopen. Maar nu ik in een tussenjaar zit en (nog) geen baan heb, zal ik moeten kiezen wat haalbaar is (met weinig geld).

‘Groener’ worden gaat natuurlijk niet alleen over eten, en op deze blog zal ik dan ook veel meer dingen delen. Denk hierbij aan manieren om je afval te recyclen, mijn ervaringen met ‘groene producten’, DIY projecten, maar ook leuke artikelen tussendoor die niks met ‘groen zijn’ te maken hebben.

Dit is mijn lijst met voornemens:
– minder afval produceren, vooral plastic
– zoveel mogelijk verse groenten en fruit op de markt kopen
– leren koken met wat we in huis hebben
– manieren vinden om m’n afval te recyclen
– schoonheids- en huishoudelijke producten zelf maken
– doorgaan met zoveel mogelijk accessoires zelf maken en de patronen delen
Dit zijn echter geen bindende regels, het zijn richtlijnen om te proberen mijn leven ecologisch te verbeteren.

14 januari 2015
Ik hou jullie graag op de hoogte, tips en suggesties zijn altijd welkom!

2 thoughts on “Goede voornemens…

Leave a Reply

